Sunday, October 10, 2010

misteri kehidupan...

assalamualiakum dan salam sejahtera,

sudah lama aku tidak coretkan apa2 dalam blog aku nie. aku mempunyai masaalah2 yang tertentu. aku arap hidup aku nie penuh dangan makna. biar pon orang lain tengok hidup aku nie terumbang ambing macam tiada hala tuju dan matlamat. yang penting aku tahu hanya aku sorang je yang mengatahui tentang hidup aku nie. betu kata pepatah kita tidak semestinya sentiasa berada di atas. adakala kita terpaksa berada di bawah. aku yakin dan bertawakal kepada yang Maha Esa kehidupan aku lebih bermakna kiranya hati aku nie suci dan aku mohon petunjuk dariNya supaya lindungilah aku dari segala musibah2 di dunia ini.

      apa yang penting sekarang masa yang amat berharga adalah masa sekarang. masa lalu aku begitu perit untuk aku lalui. biarlah ia menjadi satu sejarah hidupku dan pengajaran kepada ku. aku berpesan kepada semua jagalah diri anda sebaik2nya. kerana diri anda begitu berharga dan ada sesuatu tentang diri anda. keunikan yang anda tidak ketahui. carilah keunikan itu untuk mendapat kebahagiaan yang tersendiri. senangtiasa memohon pertolongan dari Yang Maha Esa. kerana ia adalah pencipta kita. Ia tahu segenap yang terdetik di hati kita. hahahaha.... macam ustaz la plak aku nie kan... what ever la.... janji aku leh uat kebaikan nyer......

       banyak yang mencari apa erti kehidupan yang kita lalui sekarang. kita terlalu unik untuk ditaksifkan. manusia yang penuh dengan keegoan, yang banyak beragama serta yang banyak berbangsa. adalah penting bagi kita mengenal pasti niat dan tujuan kita dilahirkan. mengenali diri sendiri dari sudut pandangan yang jelas dan tepat. begitu misteri hidup kita ini. moga2 kita dapat petunjuk dari Allah S.W.t.

sekian saja untuk coreten ini.
insan yang inginkan revolusi dalam setiap sudut..............

Mr DeaN.....

0 comments:

Post a Comment