Wednesday, October 5, 2011

Team works

Semangat kerja berpasukan nie adalah penting bagi menjaya sesuatu objektif atau pom misi. Mustahil sesorang itu boleh berjaya tanpa berpasukan. Kita ini di ibaratkan sebatan lidi je. Bila semua atau banyak lidi itu di gabungkan maka ia menjadi kuat dan banyak kegunaan nyer. Itu menunjukan bahawa semangat dan kerja berkumpulan adalah penting bagi kita semua. Kejayaan yang di hasil kan juga bermutu tinggi. Persoalan nyer begini. Apabila datang sesuatu masaalah..??? Semua orang akan menunding jari sesama sendiri. Ini menunjukan bahawa semangat kerja berkumpulan itu tidak menyerap lagi kepada masyarakat kita nie. Apa salah nyer jika masaalah itu di selesaikan tanpa menunding jari kepada seseorang serta menjadi pengajaran atau permasaalahan yang tidak ada berulang lagi. Jadikan ia satu peringatan kepada kita untuk masa hadapan. Bila masaalah datang kalau kita asyik menunding jari kepada orang lain, ini bukan menyelesai kan masaalah akan tetapi merumitkan lagi keadaan serta menghilangkan semangat kerja berkumpulan. Maka hasil dari kerja berkumpulan itu akan FAIL. Sepatut nyer kita perlu fokos pada objektif kita serta mencapai kejayaan yang lebih berkualiti.
p/s: team works attitude penting dalam mencapai pencapaian yang berkualiti serta mengikut planing yang di plan kan.... hehehee... :)

6 comments:

reenapple said...

tetiba teringatkan citer Wonderpets... =)

alia zainol said...

haha apa yg penting? KERJASAMA! :)

Unknown said...

haha betol tu reenapple

Khairull-Dean said...

hahaha.... nie mesti suka tgk wonder pet nie... jum nyanyi same... Ape yang penting... Kerjasama.... :)

Memory said...

teringat plak kat kawan... dia selalu bagi komitmen kat kumpulan dia tapi sebab dia demam sehari, kawan2 dia terus lupakan semua jasa2 dia selama ni... terus ckp dia ni tak bagi komitmen langsung

ME CTCT said...

sush lau bkerja xnk pikul tnggungjawab sndri n mnyalahkn org laen

Post a Comment