Thursday, October 27, 2011

Sesuatu yang diciptakan mesti ada tujuannye.

Salam semua... Terpikir plak aku hari nie.. Ada tak benda yang diciptakan x da tujuan... Hehehe... Mesti x da kan... Pelik atau ganjil kan kalau sesuatu yang di cipta x da tujuan kan... Sama ada tujuan baik atau buruk , x kisah lah semua tu bertujuan juga. Walhal benda yang sekecil sekali pom mesti ada tujuan atau kegunaan yang tersendiri kan. Sini aku nak mempersoalkan je..?? Kita manusia nie di ciptakan untuk ape..??? Pernah korang semua terpikir benda nie.. Heheheee... Yang tahu bila pagi bangun gosok gg uat xtiviti cam biasa bila malam plak tidur... Tu je yang tahu kan... Tu aku cakap aku la... Klau korang aku tak tahu la..??? Heheee... Pikir duk pikir mari , terjumpa jawapan yang ringkas bagi aku.. Manusia di ciptakan adalah untuk taat pada Yang Maha Mencipta manusia itu iaitu Allah s.w.t.. Bagaimana nak taat tu..?? Yang nie aku x nak urai panjang2 takut tersalah plak.. Secara ringkas nyer ikutilah sunnah/hadis Rasulullah s.a.w dan kitab Al-quran yang di turunkan... So kena la belajar ilmu nie ea.. Kalau tak rugi la kita... Kita mungkin akan tersesat dari jalan yang benar jika tidak belajar dari sunnah/hadis Rasulullah s.a.w dan Al-quran yang diturunkan itu... Semakin kita belajar semakin jelas tujuan hidup kita nie... Selamat mencari tujuan hidup yang sebenar ea..

6 comments:

KechikumA said...

berfikir jugak nie..

Khairull-Dean said...

@kechikuma : berfikirlah ketika masa ada nie.. Muga ketemu jawapan dan di beri petunjuk dari Yang Maha Esa...

bella luna said...

aku yakin Dia sentiasa disisiku,. ya Rabb pimpinlah aku ke jalan yang nyata dalam mencari arah hidupku,.

nice entry,.;)

Khairull-Dean said...

@bella luna.. Thanks.... ;)

CTK said...

memang xder satu pon dicipta tanpa tujuan..membazir namenyer tuh..hehe

ct prnah gak terpikir
segala terciptanya masalah, terciptanya gembira yang kita dapat tujuannya nak uji ketaatan kita pada Tuhan..sebab tu xbOley mengeluh wlaupOn kadang2 terkeluh gk..hOhO..tuhan maha mengetahui segala yang tercipta olehNYA :)

Khairull-Dean said...

@ctk... hehehe pahni dah x nak mengeluh dah... :)

Post a Comment