Saturday, October 22, 2011

Seinci lagi emas.

Salam semua.. Ari nie aku terasa nak share satu cerita motivasi la skit.. Hehehe.. nampak lemah je semua nie.. Come la.. :)
  • Pada dahulukala ada seorang saudagar emas. Saudagar emas nie sangat kaya. Dan ia bercadang untuk membuka satu perlombongan emas. Maka ia pun menubuhkan satu pasukan atau satu company yang terdiri dari pekerja2 yang mahir. So bagi saudagar itu rancangan dia akan berjaya. Bermula lah saudagar emas itu mengarahkan pekerja-pekerja nyer mencari serta mengkaji tempat yang ada emas. Maka dengan sikap kesungguhan mereka , telah terjumpa la satu tempat yang ada emas. Setelah kajian di buat oleh pakar2 yang bekerja dengan saudagar tersebut memang sah la ada emas di kawasan itu. Saudagar itu mula mengarah supaya perlombongan dijalankan. Semua peralatan atau machine di bawa masuk. Kelengkapan yang serba cukup. Machine yang serba canggih. Tenaga kerja yang mengcukupi. Saudagar itu mula berangan2.. Projek aku sudah mula berjalan. Sekejap lagi kaya lah aku. hehehee.. Akan tetapi lama sudah melombong atau mengorek tanah di lakukan. Tiada juga emas di jumpai. Saudagar itu mula risau. Minggu berganti minggu , bulan berganti bulan... Hasil nyer tidak juga dapat. Saudagar itu mula give up. Semua usaha x jadi. Dia pom memutuskan supaya perlombongan emas itu di tutup. Semua kelengkapan kerja di bawa keluar. Selepas itu datang lah seorang yang berminat membuka semula perlombongan emas itu. Dia pun membuka perlombangan itu semula. Keesokan hari nyer telah jumpa emas. Saudagar emas yang tadi mendapat tahu tentang perkara ini. Alangkah menyesalnyer dia. Kalau ia bersabar tentu ia akan dapat emas itu. Sebab hanya seinci lagi emas dapat di jumpai. Hanya seinci lagi kejayaan menunggu...
p/s: bersabarlah dan teruskan berusaha. Hanya seinci lagi untuk kita berjaya.... renung2 kan lah.. :)

4 comments:

NOVA said...

bersabar tangga menuju kita mendapatkan emas itu.. hihihihii

CTK said...

hanya seinci jer lagi...yeahhhh! entri yang bagOs khai..jangan putus asa! :D

Khairull-Dean said...

@nova.. betul tu... sikit je lagi... sabar je lah.. :)

Khairull-Dean said...

@ctk: thanks ... :)

Post a Comment