Friday, October 28, 2011

Aku keseorangan.

Salam semua.. Malam yang indah nie agar di beri ketenangan... Hehehe.. Korang pernah tak rasa keseorangan. Mesti pernah kan.. Di selubungi rasa sedih... Rasa gelisah... Rasa takut nak hadapi hidup nie kan... Ea la bila keseorangan macam terpikir.... Bak kata orang kan.. Minda kita berjalan bila diri kita berhenti atau tidak melakukan sesuatu xtiviti.. Betul jugak tu.. Boleh pakai la tu.. Hehehehee.. Tadi aku keluar la jalan2.. Konon2 hilangkan tekanan la sikit.. Jumpa kawan2 lama.. Borak punya borak soalan sama je duk tanya.. Bila nak kawin..??? Heheheeee.. Tua dah agak nyer aku nie.. Soalan tu aku tak jawab pon.. Uat masa nie aku malas dah nak pikir pasal tu ag.. Biar lah masa mengubati dan menentukan nyer.. Ape aku nak kisah kan..?? Sekali pikir sedap gak hidup keseorangan nie.. Tapi bila da masaalah x tahu lak nak ngadu sape.. Uat bodo je la.. Anggap tak da pe2 masaalah yang ada.. Kalau nak pikir sal masa depan tak terpikir agak nyer.. Sebab aku pom tak tahu bila aku akan mati... Atau hidup aku nie lama mana ag kan.. Aku pernah gak terpikir kan.. Aku lahir pom seorang diri je.. Cuma di bantu oleh bidan kampung je.. Nanti di saat kematian pom aku akan lalui seorang diri gak... Tambah2 lagi kat dalam kubur tu.. X da sape nak teman kan..?? Tapi mengapa aku hidup kat dunia nie perlu teman ea.. Hanya Allah s.w.t yang Maha Mengetahui dari segala-gala nyer... Walau ape pom hidup aku perlu teruskan.. Ujian tu pasti datang... Dugaan pasti menghujan diri ini.. Baru aku rasa hidup aku penuh dengan cabaran.. Kekadang diri ini sangat lemah untuk menempuhi semua itu.. Aku hanya mampu berdoa kepada Tuhan supaya kuat kan diri ini.. Kenapa nak ukur diri aku dengan kemampuan orang lain kan... Aku tengok orang lain atau kawan2 aku senang je hidup mereka... Dah itu rezeki mereka kan.. So........ sebelum aku menerima sesiapa dalam hidup aku.. Aku perlu terima diri aku sendiri.. Maksub aku kemampuan aku.. Tahap aku berfikir.. Cara hidup aku.. Selepas aku leh terima diri aku seada nyer baru lah aku boleh mengenal diri aku nie... Dan mengubah ke arah yang lebih baik.. Orang yang berjaya dalam hidup adalah kehidupan hari ini lebih baik dari kehidupan semalam... Orang yang kaya adalah orang yang terima pemberian dari Yang Maha Kuasa seadanyer.... Sekirannya aku di takdirkan keseorangan aku terima seadanya namun aku tidak akan berhenti berusaha... Sebab aku bukan ahli sihir yang dapat menilik masa depan... Janji aku berusaha kan... heheheee... Alamak terjiwang la plak aku nie... Adehhhh... Jiwang kew... Aku rasa x la jiwang sgt kan.. Sikit2 je... Korang rasa cam ner..??? hehehee..... ;)

13 comments:

reenapple said...

yaa.. sama la kita.. selalu alami benda nie.. =)

si robot comel said...

pernah rasa keseorangan juga,tapi buat buat sibuk,hehe

ala jiwang sesekali tape ,jangan selalu

Khairull-Dean said...

@reenapple tu r kena cari jalan la... ;)
@robot comel betul2 tu... :)

An Najwa said...

kadang2 apa yg kita nak jarang sekali kita dapat,
dan apa yg kita tak nak seringkali kita dapat,
so bersyukurlah dengan apa yg kita dapat,
kerana PASTI ada hikmah disebaliknya..

semoga berjaya dalam kehidupan..amin.. :)

CTK said...

pernah gak rse gitu...rse cm kOsOng tidak berteman (eceh! ayat ct :D)..hehe

selalunyer org pikir cm kamu neh nk kawen...hihi...bgus gk tu..beljar trime dri sendri dulu, baru trime org laen k..cOnfem jd suami mithali nti..INSYALLAH..hihi

iSmaZuRina said...

single pun best.. ada teman pun best jugak... kalau single kurang sikit benda nak pk... kalau berteman, ada tempat nak share.. at least bila ada masalah kurang sikit rasa beban.. :)

Khairull-Dean said...

@ctk... hehehe ... thanks for ur advise.. :D
@ismazurina... entah la... yang penting berteman lagi best... hahahaaa... :)

khairul said...

aku x leh luap ..keseorangan di rantu org selama 4 bulan

bella luna said...

haha,biasa2nya je dean,hehe,.semoga kamu terus kuat dan dapat apa capai apa yang diimpikan,amin;)

Khairull-Dean said...

@khairul.. perghhhh.. duk d perantau lagi la terasa... hehheeee...
@bella luna... amin... semoga diri ini kuat... :)

alia zainol said...

sekali-sekala nk jiwang xsalah kan? hehe :P

CTK said...

sme2 khaiiii :D

Khairull-Dean said...

@ctk... hehehee... its okey.. ;)

Post a Comment