Saturday, September 24, 2011

Wang bukan segala-gala nyer

Salam semua... Semoga sihat sejahtera. Korang seme mesti pernah dengar ayat nie kan. WANG BUKAN SEGALA-GALA TETAPI SEGALA-GALA NYER MEMERLUKAN WANG. Perghhhh.... Hebat giler kata2 tu kan. Buat aku termenung dengan seribu bahasa je. Susah untuk taksirkan dengan keadaan atau suasana hidup sekarang nie. Bak kata kawan2 aku la... Nak kencing sekarang pom kena bayar. Tol tak..??? Akan tetapi aku menyankal sekeras-kerasnyer bahawa segala-galanyer memerlukan wang. Jangan kita jadi hamba wang. Sebaliknyer kita perlu menjadi hamba Allah s.w.t. Ubah lah pikiran kita supaya kita tidak lari dengan ajaran Rasulullah s.a.w. Dengan suasana hidup sekarang nie susah untuk kita hidup tanpa wang. Betul tak...?? akan tetapi islam telah mengajar kita untuk hidup bersederhana. Biarlah di dunia ini kita di keji oleh orang jangan pula di akhirat kita di keji oleh Allah s.w.t. Amat lah rugi dan hina nyer diri kita nie. Sedangkan hidup di akhirat itu kekal selama-lama nyer. Di sini aku berpesan pada diri sendiri serta pada rakan2 ingat lah bahawa kita mati hanya satu kali dan hidup dua kali iaitu di dunia dan di akhirat. Kejar lah yang akhirat insyaallah yang dunia kita akan dapat juga. Akhirat adalah yang kekal. Semoga hidup kita di beri petunjuk dari Yang Maha Esa.

3 comments:

NorHalizah said...

betul tu, wang bkn segalanya.

CTK said...

jangan makan rasuah sudah :D


http://khayalan27.blogspot.com/

bella luna said...

wang bukan segalanya tapi segalanya perlukan wang, so no matter what wang masih lagi penting cuma berpada2lah,bila kita diatas jgn lupa yang dibawah and bila kita dibwh jgn lupa bhw Allah itu Maha Pemurah dan berkuasa atas segalanya,berusahalah untu mendptkan kehidupan yg baik,.

Post a Comment