Saturday, September 17, 2011

Adakah CINTA itu satu anugerah

Salam semua... Perghhhh.... Nape malam nie aku terpikir ayat nie... Hehehhee... Adakah cinta itu satu anugerah. Cakap bab cinta nie aku tak la berapa arif sgt... Cuma nak terangkan pendapat dan pandangan aku je... kalu korang rasa tak boleh pakai jgn pakai ea... Sila rujuk orang yang lebih arif la.... Tol takk... Nie just pandangan aku je... Ok balik pada tajuk aku td.... Aku ada godek2 la internet sikit sal makna cinta nie... so kita tengok pe dia kata...
Cinta merupakan satu ukuran asas pengalaman manusia yang memberikan antaranya, perasaan kasih sayang, tarikan, asas kemesraan dan keserasian antara perorangan, rela berkorban untuk orang lain, perasaan tertarik dan hubungan kepada alam, benda hidup ataupun makhluk lain. Ia dapat ditunjukkan melalui perasaan, emosi, kelakuan, pemikiran, persepsi dan sikap. Ia mempengaruhi, mendasari dan menetukan pola utama hubungan antara perorangan dan pengenalan diri.(http://ms.wikipedia.org/wiki/Cinta).
So bagi aku.. CINTA itu adalah satu anugerah dari Yang Maha Esa. Apabila ia menjadi satu anugerah maka secara otomatik nyer ia menjadi ujian kepada kita. Jangan kerana CINTA hidup kita semua akan musnah...
HATI SERING MENJADI LAMBANG CINTA.


p/s:
  1. cinta pada Allah s.w.t.
  2. cinta pada Rasulullah s.a.w
  3. cinta pada agama islam
  4. cinta pada orang2 mukmim
  5. cinta pada keluarga.

7 comments:

reenapple said...

yang no 1 tue penting... =)

khairul said...

cinta pa Allah adalah cinta abadi

ShErA said...

hanya krn cinta pd manusia, semuanya jadi buta sampai dh tak tau buruk baik...

nasha sanza said...

lima2 tu betul!

LoVe HunTer.. said...

cinta adlh anugrah.. tp manusia selalu menyalahgunakan cinta ke arah jaln murka.. renungkan.. hehe

Peace bro :)

anamizu said...

CINTA memang manis masa indah :)

cik ana datang lagi..hehe

AiNiEy said...

pas baca nih. sy dpt satu idea nk update.. hihi.. maybe akan c&p skit ayat awak kat atas nih.. hope awk xkisah..

Post a Comment