Tuesday, August 16, 2011

Tolong saya ustaz saya nak cari jodoh

Aku ada terbaca kat satu buku lawak nie. Tajuk pom menarik jugak nie. so aku nak sharing la kan... Hahahaa... untuk same2 hiburkan kan hati yang sedih nie... kena Hapy la skit ea.... :)
Ada seorang pemuda yang tak kawin2 lagi. So untuk dapatkan jodoh dia pergi la jumpa ustaz. Ingin meminta nasihat la konon nyer...
Pemuda: ustaz nape saye nie susah sgt nak jumpa jodoh... Bleh ustaz tolong bagi cadangan ke nasihat ke... ape2 ke usaha yang boleh saya lakukan.
Ustaz: Ermmm.... sudah tentu boleh. Wahai pemuda... Perempuan macam mana yang menjadi idaman nyer tu... Leh terang kan skit...

Pemuda: oooo... Perempuan yang saya idam ken ea... Mestilah seorang yang cantik.. putih gebuuu...tinggi ala2 model g2... berpendidikan tinggi.. Kalau boleh berlesung pipit la... Penyayang dan mencintai sy sepenuh nyer....
Ustaz:Ok... Cuba awak ikut petu nie.. iaitu Petua 3b...
Pemuda: Boleh2.. cuba ustaz terangkan... macam mana tu...
Ustaz : B yang pertama.. Berusaha.. sudah kah anda berusaha..???
Pemuda: sudah ustaz.. macam2 sy usahakan... Kat laman FB pom sy ushar2.. ngan kawan2 pom sy suh rekeman.. tp x bleh jugak...
Ustaz; kalu begitu kita ikup cara B yang kedua... iaitu berdoa dan berpuasa... Sudah kah anda buat yang itu...
Pemuda; sudah ustaz.. Tiap kali lepas solat lima waktu sy berdoa... dan sy jugak kerap berpuasa... tapi x dapat2 jugak..
Ustaz: bagus2... sekarang tinggal lah B yang terakhir... Iaitu....
Pemuda; pe dia ustaz...
Ustaz: iaitu bercermin.....
Pemuda: arggghhhhhhhhhh..... maksub ustaz....???
Ustaz: sebelum kita mengidamkan perempuan yang baik... kita terpaksa bercermin dahulu diri kita macam mana.....
Kan dah kena tu.... Hahahaaa.... pada korang2 semua... pikir2 lah dulu.... kelakar macam terkena kat diri sendiri lak..... huhuhuuuuu~~~~~~~

cantik tak awek aku... padan kam,,, mesti korang seme kenal... hahahaaa...

1 comments:

Din said...

Haha.. MEmang betul kena bercermin dulu..

Kat sini saya ada panduan supaya cepat dapat jodoh >>

Di sini juga ada doa >>
Doa Pengasih, Pelembut Hati Suami Isteri Anak dan Seiapa Sahaja

Post a Comment