Monday, July 25, 2011

Apakah Pandangan & Pendapat tentang FACEBOOK

Dewasa ini... (Ceh wah ayat bunga sikit) sape la tak tahu atau tak kenal ngan laman sosial pasal facebook nie... Memang gempak dan melutop gua cakap kat lu... Budak2 pom pandai pakai... Maju2 zaman dah berubah katakan... Jum aku terangkan skit pasal facebook nie. facebook nie adalah satu laman sosial yang top... Kerana ape leh jadi top tu.... Jadi top sebab ia nie ramai yang pakai... So bila ramai dah pakai semua kenalan2 lama dapt di cari... Tu yang best tu... Hahahahaaa.... Awek2 yang lama pom dapat jumpa balik.. Tapi sayang lor dah ada anak dah...



      Persoalannyer disini... Adakah laman sosial facebook nie baik atau buruk...??? Susah gak nak jawab tu kan. Ape-ape pom bagi aku.. Setiap benda ada yang baik dan buruk nyer. Sekira kita nie pandai pakai atau guna so ia jadi yang baik la. Sebagai contoh la. Ramai yang guna facebook nie untuk perniagaan.. Perghhhh...

Maju kan so itu benda yang baik.... Atau pom ia guna facebook untuk menyampaikan sesuatu yang baik seperti nasihat2 yang membina.. Sungguh baguskan...
      Yang tak baik plak nyer... Guna facebook nie seperti mencarut serta mengaibkan seseorang. Mintak jauh la benda2 cam tu. Harus di ingat bahawa facebook nie seluruh dunia dapat tengok... Bila kita memalukan seseorang melalui facebook nie.. Perghhhh... satu dunia tahu beb.. Macam mana agak tu... Ada lah jugak yang aku terjumpe sesetengah facebook nie yang menayangkan gambar2 seksi atau lucah.. Nie lagi dashat.. Macam mana la kalu budak2 kecik tengok... Rosak la akidah.. Nie yang menjadi banyak kes2 rogol serta seks bebas nie... Pas tu dapat baby bungan pulok... Banyak giler dosa tu... Mintak jauh la ea seme benda tu...
        Kalau aku nak terangkan banyak lagi la kebaikan dan keburukan nyer... So aku nak nasihat kan sikit la pada pengguna2 Facebook tu... Berhati2 lah guna facebook jangan sampai kerana facebook anda masuk neraka plak ea... Harap2 nasihat aku nie dapat la ko rang dengar ea... Heheheheee.... So sape2 yang nak bagi komen dan pandangan tu... Sila2 la komen ea... Nasihat pom boleh jugak... Sangat2 dialu2 kan...

0 comments:

Post a Comment